miércoles, 24 de abril de 2013

Sessió de música

Avui a l'escola bressol hem realitzat una sessió de música per tal de treballar les diferents qualitats del so.


Nom:

“EL MÓN DELS SONS”

Edat apropiada i mida del grup
A partir de 3 anys
Grup – classe
Objectius
-          Desenvolupar la imaginació
-          Passar una estona divertida
-          Conèixer la intensitat dels diferents sons
-          Fomentar l’escolta activa
-          Estimular l’atenció
-          Potenciar altres formes de comunicació
-          Afavorir la participació de grup
-          Diferenciar entre fort i dèbil
Desenvolupament de la sessió
Els infants es dispersaran per l’aula. A continuació l’educadora farà una mostra del que han de fer quan sentin els diferents sons. Segons la intensitat dels sons que se sentin es farà el següent: si la intensitat és forta saltaran i picaran fort de peus a terra, i si la intensitat del so és dèbil caminaran de puntetes, a poc a poc i fins i tot poden anar de quatre grapes pel terra de l’aula. D’aquesta manera aprendran a diferenciar entre els sons forts i els dèbils.
Espai
A l’aula, espai interior
Recursos
Un CD amb els sons
Temporització
Durada prevista  de  15 minuts, aproximadament, adequada a l’estat dels infants.
Avaluació: indicadors i instruments

Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i després de l’activitat.

TAULA D’AVALUACIÓ:

ÍTEMS
NO
A VEGADES
Saben diferenciar correctament els sons forts dels dèbils?



Esperen mirar que fa l’educadora per imitar-ho?



Quan senten el so saben què han de fer sense mirar a l’educadora?



Han passat una estona divertida i s’han divertit amb l’activitat?



Han participat activament a la realització de l’activitat?



Han mostrat una escola activa?



Observacions i suggeriments
Al principi, aquesta activitat s’hauria de realitzar amb sons que es vegi molt clar el contrast de fort i dèbil. Més endavant, es pot anar repetint amb sons que costi una mica més diferenciar.

  

Nom:

“QUINS TIMBRES AMAGA EL BOL?”

Edat apropiada i mida del grup
A partir de 2’5 anys
Grup – classe
Objectius
-          Desenvolupar la imaginació
-          Passar una estona divertida
-          Manipular diferents materials
-          Conèixer el timbre dels diferents instruments
-          Fomentar la comunicació i l’escolta
-          Afavorir la creativitat
-          Estimular l’atenció
-          Afavorir l’observació i la capacitat de descripció
-          Analitzar com influeixen els diferents materials sobre un mateix objecte
-          Potenciar altres formes de comunicació
-          Afavorir la participació de grup
Desenvolupament de la sessió
L’educador presenta l’activitat de forma atractiva i màgica. El bol estarà tapat amb un drap per tal de cridar l’atenció dels infants. A continuació es destaparà, s’explicarà què és i es deixarà que els infants diguin per què l’utilitzen ells. Després, es mostraran els diferents timbres que podem fer amb el bol i diferents objectes de materials diversos.
Per exemple: amb la cullera metàl·lica podem picar el vol i sonarà d’una manera, i després si la rasquem sonarà d’una altra manera, si piquem o rasquem amb una esponja pràcticament no obtindrem cap so.
Espai
A l’aula, espai interior
Recursos
Un vol de ceràmica o vidre, una peça de fusta, una cullera metàl·lica, una esponja, arròs, pedres, una peça de plàstic.
Temporització
Durada prevista  de  30 minuts, aproximadament, adequada a l’estat dels infants..
Avaluació: indicadors i instruments

Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i després de l’activitat.

TAULA D’AVALUACIÓ:

ÍTEMS
NO
A VEGADES
Han sabut diferenciar els diferents tipus de timbres?



Preveuen què passarà abans de tocar l’instrument amb els diferents materials?



Han passat una estona divertida i s’han divertit amb l’activitat?



Mostren interès per manipular els diferents materials?



Han participat activament a la realització de l’activitat?



Han mostrat una escola activa?



Observacions i suggeriments
Aquesta activitat es podria fer amb infants més petits per començar a treballar el timbre, però hem vist adequat adreçar-la a infants més grans perquè hi hagi més participació i  l’activitat sigui més elaborada.

  

Nom:

“EL JOC DE LES CADIRES”

Edat apropiada i mida del grup
A partir de 3 anys
Grups de 10 infants
Objectius
-Reconèixer la durada d’una melodia (llarga o curta)
-Distensionar l’ambient
-Passar una estona divertida
-Exercitar el llenguatge gestual.
-Coordinar moviments.
-Fomentar l’escolta
Desenvolupament de la sessió
L’educador/a explicarà als infants el desenvolupament del joc de les cadires, el qual consisteix en que han d’estar molt atents a la melodia de la cançó que sonarà ja que en el moment que deixi de sonar hauran de seure en una cadira.
 Mentre que soni la cançó han de anar voltant al costat de les cadires i estar atents a la durada de la melodia.
Els participants que no s’hagin assegut a temps quedaran eliminats.
Espai
Espai interior o exterior, lloc ampli
Recursos
Un CD amb la melodia, cadires i un casset.
Temporització
Durada prevista  de  15 minuts, aproximadament, adequada a l’estat dels infants.
Avaluació: indicadors i instruments

Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i després de l’activitat.

TAULA D’AVALUACIÓ:

ÍTEMS
NO
A VEGADES
S’han mostrat atents i participatius a l’hora de realitzar l’activitat?



Han entès el significat de la durada?



Han estat estat capaços d’adonar-se de quins trossos de la cançó són curs i quins llargs?



Han gaudit i s’han divertit amb l’activitat?



Els ha estat molt dificil seure en el moment que la cançó deixa de sonar?



Observacions i suggeriments
Aquesta activitat és molt difícil d’adaptar amb infants més petits ja que encara no són capaços de seure en una cadira en el moment de que la musica deixa de sonar i no són capaços d’entendre el significat de la durada.


Nom:

“EL GALL I LA GALLINA”

Edat apropiada i mida del grup
A partir de 3 anys
Grup de 10 infants
Objectius
-Saber reconèixer l’altura de sons aguts i greus d’una melodia
-Gaudir d’una estona divertida
-Fomentar la cohesió de grup
-Saber identificar el so agut o greu amb el gomet corresponent. 
Desenvolupament de la sessió
L’educador/a posarà la cançó del gall i la gallina al grup classe amb un projector i dos titelles. La cançó està cantada amb dos tipus de vibracions diferents. Un és agut i l’altre es greu. L’objectiu d’aquesta activitat és que els infants sàpiguen reconèixer cadascun d’ells i el identifiquin amb el gomet corresponent.(la gallina gomet vermell, gall gomet groc).
Espai
A l’aula, espai interior
Recursos
Projector, cançó del gall i la gallina i gomets vermells i grocs i dos titelles.
Temporització
Durada prevista  de  15 minuts, aproximadament, adequada a l’estat dels infants.
Avaluació: indicadors i instruments

Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i després de l’activitat.

TAULA D’AVALUACIÓ:

ÍTEMS
NO
A VEGADES
S’han mostrat atents i participatius a l’hora de realizar l’activitat?



Han entès el significat de to i altura?



Han estat capaços de diferenciar els sons aguts i els greus?



Han gaudit de l’activitat?



Han participat activament a la realització de l’activitat?



Els ha estat difícil asociar el gomet amb el so corresponent?



Observacions i suggeriments
Creiem que aquest tipus d’activitat no es pot fer amb infants més petits ja que no reconeixen la diferencia entre sons greus i aguts però, creiem que una bona adaptació seria amb la veu del pare i de la mare.


Nom:

“ÉS HORA DE RELAXAR-NOS”

Edat apropiada i mida del grup
A partir de 5 anys
Grup-classe
Objectius
-          Fomentar l’escolta
-          Potenciar altres formes de comunicació
-          Aprendre a relaxar-se
-          Estimular l’atenció
-          Distensionar l’ambient
-          Iniciar el coneixement personal
-          Coordinar els moviments de inspiració-expiració
-          Promoure tècniques de relaxació i concentració
-          Valorar el silenci individual i de grup
-          Afavorir la imaginació i la creativitat
-          Alliberar tensions
-          Descarregar energies
-          Relaxar l’ambient
-          Connectar amb el propi cos i amb les pròpies tensions
Desenvolupament de la sessió
Els infants es repartiran per l’aula amb una mica de distancia entre ells i s’estiraran al terra amb els ulls tancats. A continuació l’educadora posarà música relaxant (cant d’ocells, soroll del mar, el vent, etc.). Mentre senten aquests sons l’educadora els explicarà una petita història que ells hauran d’anar imaginant tot relaxant-se i respirant tranquil·la i correctament.
Espai
A l’aula, espai interior
Recursos
Un CD amb la música
Temporització
Durada prevista  de  15 minuts, aproximadament, adequada a l’estat dels infants.
Avaluació: indicadors i instruments

Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i després de l’activitat.

TAULA D’AVALUACIÓ:

ÍTEMS
NO
A VEGADES
Els ha estat difícil relaxar-se?



Han necessitat ajuda o alguna demostració abans d’iniciar l’activitat?



Se’ls ha hagut de cridar l’atenció en algun moment per estar distrets?



Mostren interès per relaxar-se i respirar correctament?



Han participat activament a la realització de l’activitat?



Han mostrat una escola activa?



Observacions i suggeriments
Aquesta activitat es podria realitzar amb infants més petits, fent alguns canvis en el desenvolupament i els objectius de l’activitat, així com el tema de la respiració, la temporització, etc.



No hay comentarios:

Publicar un comentario