Nom:
|
“EL MÓN DELS SONS”
|
||||||||||||||||||||||||||||
Edat apropiada i mida del grup
|
A partir de 3 anys
Grup – classe
|
||||||||||||||||||||||||||||
Objectius
|
-
Desenvolupar la imaginació
-
Passar una estona divertida
-
Conèixer
la intensitat dels diferents sons
-
Fomentar l’escolta activa
-
Estimular l’atenció
-
Potenciar altres formes de comunicació
-
Afavorir la participació de grup
-
Diferenciar entre fort i dèbil
|
||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la sessió
|
Els infants es dispersaran per l’aula. A continuació l’educadora
farà una mostra del que han de fer quan sentin els diferents sons. Segons la
intensitat dels sons que se sentin es farà el següent: si la intensitat és
forta saltaran i picaran fort de peus a terra, i si la intensitat del so és
dèbil caminaran de puntetes, a poc a poc i fins i tot poden anar de quatre
grapes pel terra de l’aula. D’aquesta manera aprendran a diferenciar entre
els sons forts i els dèbils.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Espai
|
A l’aula, espai
interior
|
||||||||||||||||||||||||||||
Recursos
|
Un CD amb els
sons
|
||||||||||||||||||||||||||||
Temporització
|
Durada
prevista de 15 minuts, aproximadament, adequada a
l’estat dels infants.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació: indicadors i instruments
|
Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant
durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i
després de l’activitat.
TAULA D’AVALUACIÓ:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Observacions i suggeriments
|
Al principi,
aquesta activitat s’hauria de realitzar amb sons que es vegi molt clar el
contrast de fort i dèbil. Més endavant, es pot anar repetint amb sons
que costi una mica més diferenciar.
|


Nom:
|
“QUINS
TIMBRES AMAGA EL BOL?”
|
||||||||||||||||||||||||||||
Edat apropiada i mida del grup
|
A
partir de 2’5 anys
Grup – classe
|
||||||||||||||||||||||||||||
Objectius
|
-
Desenvolupar la imaginació
-
Passar una estona divertida
-
Manipular diferents materials
-
Conèixer el timbre dels diferents instruments
-
Fomentar la comunicació i l’escolta
-
Afavorir la creativitat
-
Estimular l’atenció
-
Afavorir l’observació i la capacitat de
descripció
-
Analitzar com influeixen els diferents
materials sobre un mateix objecte
-
Potenciar altres formes de comunicació
-
Afavorir la participació de grup
|
||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la sessió
|
L’educador presenta l’activitat de forma atractiva i
màgica. El bol estarà tapat amb un drap per tal de cridar l’atenció dels
infants. A continuació es destaparà, s’explicarà què és i es deixarà que els
infants diguin per què l’utilitzen ells. Després, es mostraran els diferents
timbres que podem fer amb el bol i diferents objectes de materials diversos.
Per exemple: amb la cullera metàl·lica podem picar el vol
i sonarà d’una manera, i després si la rasquem sonarà d’una altra manera, si
piquem o rasquem amb una esponja pràcticament no obtindrem cap so.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Espai
|
A l’aula, espai
interior
|
||||||||||||||||||||||||||||
Recursos
|
Un vol de ceràmica o vidre, una peça de fusta, una cullera
metàl·lica, una esponja, arròs, pedres, una peça de plàstic.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Temporització
|
Durada prevista
de 30 minuts, aproximadament,
adequada a l’estat dels infants..
|
||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació: indicadors i instruments
|
Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant
durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i
després de l’activitat.
TAULA D’AVALUACIÓ:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Observacions i suggeriments
|
Aquesta
activitat es podria fer amb infants més petits per començar a treballar el
timbre, però hem vist adequat adreçar-la a infants més grans perquè hi hagi
més participació i l’activitat sigui
més elaborada.
|


Nom:
|
“EL JOC DE LES CADIRES”
|
||||||||||||||||||||||||
Edat apropiada i mida del grup
|
A partir de
3 anys
Grups de 10 infants
|
||||||||||||||||||||||||
Objectius
|
-Reconèixer la durada d’una melodia (llarga o curta)
-Distensionar l’ambient
-Passar una estona
divertida
-Exercitar el llenguatge gestual.
-Coordinar moviments.
-Fomentar l’escolta
|
||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la sessió
|
L’educador/a explicarà als infants el
desenvolupament del joc de les cadires, el qual consisteix en que han d’estar
molt atents a la melodia de la cançó que sonarà ja que en el moment que deixi
de sonar hauran de seure en una cadira.
Mentre que
soni la cançó han de anar voltant al costat de les cadires i estar atents a
la durada de la melodia.
Els
participants que no s’hagin assegut a temps quedaran eliminats.
|
||||||||||||||||||||||||
Espai
|
Espai interior o exterior, lloc ampli
|
||||||||||||||||||||||||
Recursos
|
Un CD amb la melodia, cadires i un casset.
|
||||||||||||||||||||||||
Temporització
|
Durada prevista
de 15 minuts, aproximadament,
adequada a l’estat dels infants.
|
||||||||||||||||||||||||
Avaluació: indicadors i instruments
|
Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant durant l’activitat i amb una escala
d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i després de l’activitat.
TAULA D’AVALUACIÓ:
|
||||||||||||||||||||||||
Observacions i suggeriments
|
Aquesta
activitat és molt difícil d’adaptar amb infants més petits ja que encara no
són capaços de seure en una cadira en el moment de que la musica deixa de
sonar i no són capaços d’entendre el significat de la durada.
|

Nom:
|
“EL GALL I LA GALLINA”
|
||||||||||||||||||||||||||||
Edat apropiada i mida del grup
|
A partir de 3 anys
Grup de 10
infants
|
||||||||||||||||||||||||||||
Objectius
|
-Saber reconèixer l’altura de sons aguts i
greus d’una melodia
-Gaudir d’una estona divertida
-Fomentar la cohesió de grup
-Saber identificar el so agut o greu amb el gomet corresponent.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la sessió
|
L’educador/a posarà la cançó del gall i la gallina al
grup classe amb un projector i dos titelles. La cançó està cantada amb dos
tipus de vibracions diferents. Un és agut i l’altre es greu. L’objectiu
d’aquesta activitat és que els infants sàpiguen reconèixer cadascun d’ells i
el identifiquin amb el gomet corresponent.(la gallina gomet vermell, gall
gomet groc).
|
||||||||||||||||||||||||||||
Espai
|
A l’aula, espai interior
|
||||||||||||||||||||||||||||
Recursos
|
Projector, cançó del gall i la gallina i gomets
vermells i grocs i dos titelles.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Temporització
|
Durada prevista
de 15 minuts, aproximadament,
adequada a l’estat dels infants.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació: indicadors i instruments
|
Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant durant l’activitat i amb una escala
d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i després de l’activitat.
TAULA D’AVALUACIÓ:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Observacions i suggeriments
|
Creiem que
aquest tipus d’activitat no es pot fer amb infants més petits ja que no
reconeixen la diferencia entre sons greus i aguts però, creiem que una bona
adaptació seria amb la veu del pare i de la mare.
|

Nom:
|
“ÉS HORA DE RELAXAR-NOS”
|
||||||||||||||||||||||||||||
Edat apropiada i mida del grup
|
A partir de 5
anys
Grup-classe
|
||||||||||||||||||||||||||||
Objectius
|
-
Fomentar
l’escolta
-
Potenciar
altres formes de comunicació
-
Aprendre
a relaxar-se
-
Estimular
l’atenció
-
Distensionar
l’ambient
-
Iniciar
el coneixement personal
-
Coordinar
els moviments de inspiració-expiració
-
Promoure
tècniques de relaxació i concentració
-
Valorar
el silenci individual i de grup
-
Afavorir
la imaginació i la creativitat
-
Alliberar
tensions
-
Descarregar
energies
-
Relaxar
l’ambient
-
Connectar
amb el propi cos i amb les pròpies tensions
|
||||||||||||||||||||||||||||
Desenvolupament de la sessió
|
Els infants es
repartiran per l’aula amb una mica de distancia entre ells i s’estiraran al
terra amb els ulls tancats. A continuació l’educadora posarà música relaxant
(cant d’ocells, soroll del mar, el vent, etc.). Mentre senten aquests sons
l’educadora els explicarà una petita història que ells hauran d’anar
imaginant tot relaxant-se i respirant tranquil·la i correctament.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Espai
|
A l’aula, espai
interior
|
||||||||||||||||||||||||||||
Recursos
|
Un CD amb la
música
|
||||||||||||||||||||||||||||
Temporització
|
Durada
prevista de 15 minuts, aproximadament, adequada a
l’estat dels infants.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació: indicadors i instruments
|
Què? Que es compleixin els objectius proposats.
Com? Observant
durant l’activitat i amb una escala d’avaluació després de l’activitat.
Quan? Durant i
després de l’activitat.
TAULA D’AVALUACIÓ:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Observacions i suggeriments
|
Aquesta
activitat es podria realitzar amb infants més petits, fent alguns canvis en
el desenvolupament i els objectius de l’activitat, així com el tema de la
respiració, la temporització, etc.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario