A continuació, hem realitzat algunes activitats relacionades amb el conte.
Aquí en teniu un exemple.
Títol: “El cérvol a la font”
Autor i/o origen: Jean de la Fontaine, França
Autoria del treball: Immaculada Burgués
Núria Font
Núria Alart
Mònica Valverde
Il·lustrador: Roser Rojas
Franja d’edat a què s’adreça: A partir de 3 anys
Tipus: Faula, conte amb valors
Argument del conte: El conte explica la història d’un cérvol que va a beure aigua a una font i es miralla amb el reflex d’aquesta i pensa que té unes banyes precioses però unes potes fràgils que no li agraden gens. De cop i volta, apareix un lleó que se’l vol menjar i comença a córrer mentre el lleó l’empaita. De sobte se li queden les banyes enganxades amb les branques i s’adona que en allò que creia que no podia comptar (les potes) és allò que l’ajuda i el salva, en canvi, allò del que més orgullós estava (les banyes) són el que el fa que sigui vençut pel lleó.
Finalitat: Que els infants aprenguin la importància del valor de respectar i valorar a tothom i a totes les coses que tenim, sense menysprear res ni a ningú. Fer reflexionar-los sobre la confiança en els amics i la família. També que pensin sobre si ajudem als altres o ens ha ajudat mai algú que no pensàvem que ho faria.
Desenvolupament: Explicaré el conte utilitzant dibuixos enganxats a un pal, en forma de titelles. A continuació d’explicar-lo, proposo la següent activitat:
“Què diuen de nosaltres?”:
S’asseuen tots en rotllana. L’educadora tira una pilota a un nen o nena, i de seguida que aquest l’entoma els dos companys que té asseguts a cada costat li han de dir una qualitat positiva. Ara el que té la pilota la tira a algú altre de la rotllana, que rebrà també qualitats per cada costat. Així es va fent fins que tothom ha tingut la pilota. Cal recordar que no es pot tirar la pilota dues vegades a la mateixa persona.
Caldrà haver treballat el significat de les qualitats. Se’n poden deixar unes quantes d’apuntades a la pissarra per recordar-les.
El grau de complexitat del lèxic que emprem dependrà de l’edat de l’alumnat i de com tinguin assolit el vocabulari més bàsic. Per començar podem utilitzar: simpàtic/simpàtica, afectuós/afectuosa, responsable, sincer/sincera, amable...
Enllaç del conte:
https://contesdelmon.wikispaces.com/file/view/el_cervol_a_la_font.pdf
Enllaç del conte:
https://contesdelmon.wikispaces.com/file/view/el_cervol_a_la_font.pdf
Imatges del lleó i el cérvol del conte "El cérvol a la font"
Un altre conte que hem explicat ha estat "La formiga i la pioca". Molt didàctic, us recomanem que el llegiu!
Imatge de la pioca del conte "La formiga i la pioca"
No hay comentarios:
Publicar un comentario